Una investigació de la UdL demostra que els canvis en la dieta influeixen en el metabolisme
L’estudi ha estat publicat a la revista Journal of Proteome Research
Un estudi metabolòmic coordinat per investigadors de la Universitat de Lleida, publicat a la revista 'Journal of Proteome Research' i utilitzat per científics per comprendre millor el funcionament de l'organisme i detectar l'origen de possibles malalties, posa de manifest que hi ha llocs del nostre cos que són més sensibles a les modificacions de la dieta.
Part de l'equip d'investigació de la UdL.
Tweet
La investigació demostra que prendre més antioxidants provoca canvis en el contingut cecal i l'orina, però no tant en el plasma, segons els resultats obtinguts en animals d'experimentació. En concret, es modifica el metabolisme dels àcids biliars que tenen relació amb els nivells de colesterol, i de la taurina, implicat en el metabolisme energètic.
La investigació s'ha centrat en els canvis de la composició de la sang, l'orina i el contingut cecal, deguts a la introducció d'una major quantitat de compostos fenòlics en la dieta, que són unes molècules químiques d'origen vegetal i que es poden trobar en aliments com les fruites, verdures i llegums, així com en productes com el te, la xocolata o l'oli d'oliva, entre altres.
La investigació permet validar científicament els efectes dels aliments funcionals en el nostre metabolisme, amb la qual cosa, el projecte té una aplicació molt útil en innovació empresarial, ja que, amb aquest procés es validen aquells ingredients o aliments que les marques comercials utilitzen com a reclam en els nous productes que llencen al mercat.
L'estudi, coordinat per la UdL i publicat recentment a la revista Journal of Proteome Research, s'ha desenvolupat essencialment gràcies a la Plataforma Metabolòmica, un equipament instal·lat al Parc Científic Tecnològic i Agroalimentari de Lleida. En ell també han participat les Universitats Rovira i Virgili, l'Autònoma de Barcelona, la Complutense de Madrid, a més del Consell Superior d'Investigacions Científiques, l'IRTA i un consorci format per un total de 9 empreses agroalimentàries.
Les investigacions, que han durat quatre anys, s'emmarquen dins un projecte finançat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç que ha comptat amb 21 milions d'euros, dels quals, 200.000 han anat a parar al grup de recerca NUTREN-nutrigenomics.
La investigació s'ha centrat en els canvis de la composició de la sang, l'orina i el contingut cecal, deguts a la introducció d'una major quantitat de compostos fenòlics en la dieta, que són unes molècules químiques d'origen vegetal i que es poden trobar en aliments com les fruites, verdures i llegums, així com en productes com el te, la xocolata o l'oli d'oliva, entre altres.
La investigació permet validar científicament els efectes dels aliments funcionals en el nostre metabolisme, amb la qual cosa, el projecte té una aplicació molt útil en innovació empresarial, ja que, amb aquest procés es validen aquells ingredients o aliments que les marques comercials utilitzen com a reclam en els nous productes que llencen al mercat.
L'estudi, coordinat per la UdL i publicat recentment a la revista Journal of Proteome Research, s'ha desenvolupat essencialment gràcies a la Plataforma Metabolòmica, un equipament instal·lat al Parc Científic Tecnològic i Agroalimentari de Lleida. En ell també han participat les Universitats Rovira i Virgili, l'Autònoma de Barcelona, la Complutense de Madrid, a més del Consell Superior d'Investigacions Científiques, l'IRTA i un consorci format per un total de 9 empreses agroalimentàries.
Les investigacions, que han durat quatre anys, s'emmarquen dins un projecte finançat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç que ha comptat amb 21 milions d'euros, dels quals, 200.000 han anat a parar al grup de recerca NUTREN-nutrigenomics.









